Renault Trucks D Wide 320

Oprogramowanie Fuel Eco zastosowane w układzie napędowym D Wide marki Renault Trucks polepsza efektywność zużycia paliwa 320-konnego silnika, zachowując jego elastyczność i dynamikę.

 

Obecność Optidrivera w napędzie testowanego przez nas D Wide 320 jest oczywista, jednak jego rola znacznie wykracza poza sterowanie zmianą biegów. Z pomocą specjalnego oprogramowania komputer przekładni komunikuje się z układem sterowania silnika m.in. ingerując w jego charakterystykę. Możliwości układów sterujących dały o sobie znać m.in. w trakcie badania elastyczności silnika. Opisujemy je w komentarzach prób rozpędzania na biegu 10., 11. i 12.

Konfiguracja układu napędowego, a szczególnie przełożenie tylnego mostu mogło sugerować, że testowany D Wide został przystosowany do poruszania się w trudnych warunkach topograficznych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...