Zdaniem CEO Tratona za 10, 15 lat co trzecia ciężarówka i autobus szwedzko- niemiecko-brazylijskiej grupy będzie mieć napęd alternatywny, głównie elektryczny. Mają zamiar wydać na ten cel do 2025 r. ponad miliard euro.

 

Kolejny miliard w ciągu najbliższych pięciu lat zostanie przeznaczony na tzw. cyfryzację produktów i usług świadczonych w ramach grupy. Oprogramowanie komputerowe jest kluczem do stworzenia systemu zarządzania optymalizującego wykorzystanie środków transportu, które w przypadku klasycznych ciężarówek sięga zaledwie 50-60% ich możliwości.

Rozwój cyfrowych systemów sterowania doprowadził Tratona do premiery autonomicznej wywrotki, która miała miejsce na torze Scania Demo Center. Scania AXL, bo tak ją nazwano, nie ma kabiny kierowcy. Tego typu pojazdy mogą znaleźć zastosowanie na terenach zamkniętych, takich jak np. kopalnie do czasu zmian w przepisach prawa drogowego, tymczasem Traton unowocześnia tradycyjne rozwiązania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...