Hybrydowy Custom HEV

Ford już nie pokazuje dostawczych hybryd, już je produkuje na rynek. A Custom PHEV to jeden z ciekawszych pomysłów na niskoemisyjne przewozy towarów w miastach i okolicach.

 

PHEV powstał na bazie zwykłego Customa L1H1 z przednim napędem. Powstaje częściowo na zwykłej linii produkcyjnej Customa w Turcji.

Jak łatwo zauważyć oglądając przekrój pojazdu, zmiany dotyczą tylko napędu i jego komponentów. Zamiast silnika wysokoprężnego w komorze silnikowej widzimy szlagier Forda, benzynowy silnik 1,0 Ecoboost o mocy 120 KM. Trzeba było go inaczej osadzić, a za nim umocować generator prądu. Ten prąd, gdy silnik pracuje, płynie do baterii litowo-jonowej umieszczonej pod podłogą ładowni, tam mniej więcej, gdzie bywa zwykle mocowany zbiornik ropy. Bateria jest dość ciężka, chłodzona płynem, ma pojemność 13,6 kWh. Z niej prąd płynie do silnika elektrycznego (3-fazowy, 93 kW, 355 Nm momentu) umieszczonego pod silnikiem spalinowym i połączonego z małą przekładnią. A dwie dłuższe półosie przekazują napęd na koła.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...