Europejski „amerykaniec”

International 9600 rocznik 1990 – własność Andrzeja Wędzikowskiego, właściciela firmy transportowej zajmującej się głównie transportem międzynarodowym.

 

Ciągnik nawet jak na warunki amerykańskie jest trochę nietypowy, bo tylko dwuosiowy i ma relatywnie mały silnik Cumminsa 400 KM. Do tego 12-biegową skrzynię biegów (w górnej grupie z połówkami) oraz bieg wsteczny. Sprzęgło służy wyłącznie do ruszenia i zatrzymania pojazdu, reszta odbywa się za pomocą synchronizacji gazu – puszczając lub dociskając pedał gazu następuje przełożenie biegu. Ogumienie też jest bardzo nietypowe, bo są to „jedenastki”, które w Polsce oferowana były jedynie przez krótki czas. Dlatego „gumy” były specjalnie zamówione u Michelina, który, jak się okazało, sprostał wyzwaniu. Z tyłu opony są jeszcze oryginalne. Zbiorniki i felgi zostały „zrobione”, czyli wypolerowane już w Polsce przez obecnego właściciela.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...