Renault Magnum 520DXi

Wagonowa kabina o płaskiej podłodze, której projekt początkowo był uznawany za futurystyczny, okazuje się być jednym z lepszych rozwiązań spełniających wymagania współczesnych układów napędowych.

Testowy egzemplarz napędzany 520-konnym silnikiem 13DX uzyskał wyniki, jakie zwykle notowane są na naszej trasie testu. Osiągi w znacznej mierze są zasługą wyposażenia „Optifuel”, czyli m.in. przekładni głównej o niskim przełożeniu oraz oprogramowaniu skrzyni biegów z funkcją Optiroll. W napędzie Magnum 13-litrowy silnik demonstruje pełnię swoich możliwości m.in. dzięki obszernej komorze, w której jest posadowiony. Przy prędkości obrotowej niespełna 1100 obr./min DX 13 utrzymuje 80 km/h, zadowalając się pędem powietrza przepływającego przez jego chłodnicę. Łatwość, z jaką jednostka napędowa bilansuje ciepło została wykorzystana do zwiększenia mocy hamulca silnikowego. Co prawda wentylator chłodnicy dość szybko reaguje na przyrost temperatury, ale hamulce pozostają zimne.

 

Etapy testu

 

Zużycie paliwa +5% AdBlue

(całkowita masa zestawu – 40 t)

autostrada, Kraków – Katowice

zuż. paliwa

28,2 l/100 km

słaby wiatr

śr. prędkość

81 km/h

temp.  

22oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

zuż. paliwa

28,1 l/100 km

 

śr. prędkość

81 km/h

temp.

22oC

 

Kraków – Myślenice

zuż. paliwa

50,4/100 km

 

śr. prędkość

64,0 km/h

temp.  

21oC

 

Myślenice – Kraków

zuż. paliwa

40,9/100 km

 

śr. prędkość

73,0 km/h

temp.  

21oC

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...