New Renault

Dość cicho było przez ostatnie lata w Lyonie, pomijając ulepszenia istniejącej gamy samochodów i system Optifuel. Ta pozorna cisza dobiegła końca, bo nadciąga rewolucja, czyli zupełnie nowa rodzina pojazdów.

Nowe ciągniki Renault dostaną dwa nowe silniki Euro-6, których konstrukcja jest oparta na blokach niedawno wprowadzonych na rynek silników Euro-5. Zarówno silnik 11-litrowy DTI 11, jak i DTI 13 mają dotychczasowe bloki, ale ponad 50% części jest nowych. Motory pracują w innych warunkach, mają inne temperatury pracy, zupełnie nowy system elektroniczny ECU i nowy system oczyszczania spalin. Jest on o tyle ciekawy, że Renault nie stosuje chłodnicy EGR, ale za to system ponownego skierowania gorących spalin do kanałów dolotowych. Wzrost temperatury powoduje prawidłowe spalanie i podnosi wydajność systemu oczyszczania. Sam układ zewnętrzny oczyszczania składa się z trzech elementów: katalizatora oksydacyjnego, filtra cząstek stałych i katalizatora SCR.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...