Drodzy Czytelnicy
Drodzy Czytelnicy
Z pewnością zauważyliście, że w ostatnich miesiącach ma miejsce ofensywa produktów Mercedesa, bo nie tylko nowy Actros ale potem Antos, Atego i Arocs, a jeszcze Sprinter Euro-6 i Unimog zostały publicznie przedstawione. Ponieważ w Stuttgarcie pokazano już chyba wszystko, dobrą klamrą spinamy to premiery i robimy... test drogowy Actrosa. Który zresztą dostał od Was nagrodę „Ciężarówki Roku w Polsce”, czego dowodem był medal wręczony prezesowi Mercedes-Benz Trucks.
A co będzie się działo teraz? Ponieważ także konkurenci przedstawili mniej lub więcej zmodernizowane ciężarówki, przez najbliższe miesiące można oczekiwać różnych akcji związanych z ich wprowadzaniem na rynek. Jednak jest jedna marka, która była przez dłuższy czas bardzo mało widoczna i słyszana, a teraz eksplodowała. To oczywiście Renault Trucks, które choć należy do Grupy Volvo, to zaprojektowało całą gamę pojazdów ciężarowych pozwalających powiedzieć, że nastąpiła tam w Lyonie rewolucja… Na razie pokazujemy, jak odbyła się premiera nowej gamy, ale uspokajamy, wkrótce podamy więcej szczegółów o nowych samochodach.
W tym numerze znajdziecie m.in. informacje o najnowszej Scanii Streamline i o MAN-ach Euro-6, a także o gamie Volvo i o Unimogach. Sprinter, doskonale znana furgonetka po zaaplikowaniu technologii BlueTEC… będzie chciała rywalizować z konkurentami także w dziedzinie oszczędnej konsumpcji paliwa, to coś nowego, ale i przełomowego dla tego modelu.
Czy ważniejsze są zmiany kadrowe w Ministerstwie Transportu, dające nadzieję na lepszą obsługę ważnej i potężnej branży transportu drogowego czy zapowiadane przetargi na nowe „ekspresówki”?
Na pewno zmiany personalne były oczekiwane, a zbliżający się koniec „starego” programu autostradowego wymusił nieoficjalne, przejściowe działania dotyczące nowego programu drogowego, który dopiero powstaje...