Mercedes-Benz Antos 1836

W oznaczeniu 1836 testowanego podwozia dwie ostatnie cyfry odpowiadające mocy maksymalnej silnika mogą zapowiadać jego długą żywotność, na co wskazują pierwsze dwie, czyli DMC pojazdu.    

Silnik jest dziełem najnowszego trendu konstruowania jednostek napędowych Diesla uzyskujących niską emisję szkodliwych składników spalin przy stosunkowo wysokich parametrach użytkowych i niskiej masie własnej. Gdyby Antos 1836 miał obsługiwać dystrybucję bez przyczepy, to byłby prawdopodobnie najszybszym środkiem transportu o ładowności 6 t (wg homologacji), mimo że moc 360 KM nie jest szczytem możliwości OM 470.

 

etapy testu

Zużycie paliwa + ok. 2% AdBlue

(całkowita masa 16,1 t)

autostrada, Kraków – Katowice

zuż. paliwa

18,5 l/100 km

słaby wiatr

śr. prędkość

82 km/h

temp.  

15oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

zuż. paliwa

19,5 /100 km

 słaby wiatr

śr. prędkość

81 km/h

temp.  

14oC

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...