Sprinter oszczędny i bezpieczny

W  tym roku Sprinter nie przechodzi takich gruntownych i widocznych zmian, jakie miały miejsce w latach 2000 i 2006. Nie jest to jednak zwykły face lift.

Po siedmiu latach od wprowadzenia tej generacji i sprzedaniu ponad miliona egzemplarzy (w sumie wyprodukowano ponad 2,5 mln) Sprinter jest – jak mówi producent – gotowy do utrzymania i wzmocnienia swojej pozycji lidera w segmencie dostawczym. Bo, zależnie jak operować statystykami, Sprinter jest w ścisłej czołówce samochodów dostawczych od momentu pojawienia się w roku 1995.

Teraz zaś dostaje tytuł pierwszego na świecie samochodu dostawczego Euro-6, co oznacza modyfikację silników produkowanych od 2009 roku. Trzeba jednak uspokoić potencjalnych użytkowników, obecna modernizacja jest dwutorowa i obejmuje wersję Euro-6 lub Euro-5b+. Różnic między nimi nie da się zobaczyć, są minimalne i dotyczą norm emisji spalin, bo dla takich 3,5-tonowych samochodów Euro-6 nie jest jeszcze teraz wymagalne.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...