Avia D 120-185

Współczesną Avię napędza czterocylindrowy silnik Cumminsa ISB4.5E5 o trzech poziomach mocy (160, 185 i 207 KM), Euro-5 z wtryskiem common rail i katalizatorem SCR dobrze znany u nas choćby za sprawą Autosana Gemini czy DAF-a LF. Skrzynia biegów, sześciobiegowy ZF to także jeden z bardziej popularnych komponentów, jednak znany z niejednoznacznych opinii. Źródłem rozbieżności jest działanie zewnętrznego układu sterowania uzależnione od mniej lub bardziej udanej adaptacji w podwoziu. Ta akurat nie jest mocną stroną nowej Avii.

Na bazie czterocylindrowego silnika, sześciobiegowej skrzyni oraz dziennej kabiny produkuje się obecnie 10 podwozi 4x2 o zróżnicowanym DMC. W najcięższej odmianie o DMC 11,99 t występuje także wersja 4x4 z silnikiem o mocy 207 KM i momentem obrotowym 760 Nm.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...