Wybuchowe przewietrzanie

Układy wentylacji skrzyń korbowych pełnią odpowiedzialną funkcję, odkąd ciśnienie w komorze spalania silników wzrosło do ponad 200 barów.                   

Większość jednostek napędowych posiada zamknięty układ przewietrzania, który odprowadza przedmuchy do przewodu dolotowego silnika. W układach otwartych przedmuchy przedostając się do atmosfery, zatruwają ją toksycznymi składnikami. Silniki także nie są obojętne na działanie niepożądanych produktów spalania.

Przedmuchy skierowane na dolot mieszają się ze świeżym powietrzem wychodzącym z filtra, po czym trafiają do sprężarki, intercoolera, by w końcu znaleźć się w komorze spalania. Olej silnikowy migrując z układu smarowania, może powodować zagrożenie dla intercoolera, zmniejszając skuteczność chłodzenia powietrza, a także dla sprężarki nagrzewającej się do temperatury przekraczającej temperaturę jego zapłonu. Mgła olejowa jest głównym powodem stosowania separatorów oleju w układach przewietrzania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...