Kto zarobi na filtrach i katalizatorach?

Nadejściu norm Euro-5 i Euro-6 towarzyszą informacje o potwierdzeniu większej niż dawniej sądzono szkodliwości spalin silników wysokoprężnych.

Euro-6 wejdzie za rok, a tymczasem samochody użytkowe są sprzedawane wedle aktualnej normy, co oznacza, że następuje pewien rozdźwięk, gdyż wiele miast europejskich, np. w Niemczech już ponad 50, wprowadza bardzo ostre zasady wjazdu do centrów z plakietkami ekologicznymi uzależnionymi od poziomu emisji. Od lipca 2014 r. całe Zagłębie Ruhry będzie wielką strefą zielonych naklejek, a intruzi będą karani mandatami i punktami karnymi.

Nic zatem dziwnego, że firma HJS z Niemiec opracowuje filtry i systemy pozwalające samochodom na wjazd do miejsc objętych ochroną ekologiczną.

CB (Catalytic Bypass Burner) to urządzenie sterujące temperaturą pracy całego układu, a więc i temperaturą spalin przez cały czas pracy. Zapewnia to obniżenie emisji cząstek stałych, ale i tlenków azotu. Dopalacz CB umożliwia wykorzystanie filtrów cząstek stałych o wydajności 99%. Nawet gdy temperatury gazów są ekstremalnie niskie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...