Przeciwko oporom toczenia

IAA w Hanowerze obfitowało premierami m.in. za sprawą największych koncernów oponiarskich świata.

Z pomocą producentom opon i ich nabywcom przyszła Bruksela, wprowadzając obowiązkowe etykietowanie, czyli graficzne określanie własności wpływających na zużycie paliwa, przyczepność i hałas generowany przez opony w czasie jazdy. Kolorowe paski określające energooszczędność sprzętu w mniejszym lub większym stopniu sprawdziły się na sprzęcie gospodarstwa domowego. W przypadku opon w grę wchodzą co najmniej trzy własności, nie wspominając o możliwości pogłębiania bieżnika i bieżnikowaniu, które nadal nie dają jednoznacznej odpowiedzi. Etykietowanie mimo swej niedoskonałości spełniło swoje zadanie, przede wszystkim wzmagając rywalizację na rynku opon. Z racji cen paliwa i ograniczania emisji CO2 jednym z ważniejszych elementów przetargowych stał się obecnie opór toczenia oznaczany na etykiecie symbolem dystrybutora paliwa.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...