Postęp i zużycie paliwa

Statystyka wyników pomiarów wykonanych w ramach naszych testów obrazuje zmiany zachodzące w eksploatacji ciągników siodłowych. Ciągniki palą mniej na przekór technicznym uwarunkowaniom.                       

Intercooler, czyli chłodnica powietrza doładowującego po raz pierwszy została zastosowana przez DAF-a (1972 r.) do pojazdów wykorzystywanych w gorącym klimacie. Usprawnienie spowodowało podniesienie mocy silnika poprzez zwiększenie objętości ładunku zasysanego do cylindrów. Schładzając powietrze zwiększono jego gęstość, czyli także ilość cząsteczek tlenu biorących udział w spalaniu oleju napędowego. Holenderskie rozwiązanie było pierwszą ingerencją w konstrukcję silnika mającą na celu usprawnienie procesu spalania, ale przy okazji doprowadziło do zmniejszenia toksyczności spalin. Świadome działanie na rzecz środowiska miało swój początek pod koniec lat 80. po tym jak europejscy producenci zawarli dobrowolną umowę. Obowiązkowe Euro-1 weszło dopiero, w 1992 r., czyli rok przez pojawieniem się „Trakera”. Pierwszy test wykonaliśmy w 1998 r., jednak przebieg testowej trasy oraz metoda pomiaru zużycia paliwa, które bez większych zmian przetrwały do dziś zostały ustalone z końcem 1999 r. 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...