Co się zmieniło przez 20 lat?

W ciągu 20 lat, gdy zajmujemy się transportem drogowym, zmienił się on w Polsce w sposób radykalny. Najbardziej widać to, oceniając jego potencjał.

Przed 20 laty transport międzynarodowy wykonywało ok. 16 tys. ciężarówek należących do ok. 4000 firm. W związku z wejściem norm ekologicznych Euro-1 stopniowo poszerzano dostęp do transportu, tak że oprócz wspomnianych koncesji po trzech latach funkcjonowało także ponad 5000 koncesji ekologicznych, na podstawie których pojazdy jeździły na innych zezwoleniach. Wydawano też odrębne koncesje na kraje wschodnie. Potężną część taboru stanowiły czeskie Liazy oraz używane ciężarówki niemieckie. O ile nowy Liaz kosztował ok. pół miliarda starych złotych, to ciągnik zachodni ok. dwóch miliardów.

Dziś mamy w Polsce 27 372 firmy wykonujące transport międzynarodowy,  dysponujące 147 586 samochodami ciężarowymi. Do tego dochodzi ok. 15 tys. samochodów wykonujących transport na podstawie tzw. potrzeb własnych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...