Renault „T”, „C”, „D”

Pisząc o światowej premierze nowej gamy samochodów Renault Trucks, przedstawiliśmy tylko główne fakty, bo i zresztą nie wszystkie szczegóły producent podał w czasie prezentacji.    

Wiemy więc, że będą trzy osobne rodziny: „T” dla transportu dalekiego, „C” budowlana (także podgrupa „K” – ciężka) i „D” dystrybucyjna. Wiemy też, że są cztery silniki Euro-6, nazywane DTI11, DTI13, DTI8 ,oraz 4-cylindrowy DTI5. Do tego szeroka gama kabin.

Dla samochodu zawsze ważna jest część przednia, czyli w przypadku ciężarówki  kabina. Nie przemijają komentarze dotyczące trapezoidalnego kształtu na ścianie frontowej, przypominającego symbol litery Pi.

Zapewne celowo producent nie ujawnił wszystkich szczegółów, informując np., że nowa kabina jest zwężona ku przodowi dla poprawy aerodynamiki, jednak podano, iż z przodu ma 2,4 m szerokości, a z tyłu 2,5 m, a jednocześnie słyszeliśmy, że różnica szerokości między przodem a tyłem kabin może wynieść nawet 30 cm. Czy chodzi o  opcjonalne spoilery i elementy aerodynamiczne?

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...