AdBlue niezbędne

Dodatkowa ciecz na początku Euro-4 była czasem zaliczana do wad układów napędowych, natomiast w dobie Euro-6 może ujawnić zalety, o których jeszcze nie jest głośno.       

Czyszczenie, oraz wymiana DPF zapowiada się jedną z najdroższych czynności obsługowych ciężarówki spełniającej Euro-6. Wymiana przewidziana jest po ok. 300 000 km, jednak rzeczywisty przebieg zależy od przebiegu eksploatacji silnika. Jeśli pojazd będzie regularnie poddawany wysokim obciążeniom, zmuszając silnik do pracy z maksymalnym momentem obrotowym szanse na wydłużenie żywotności wkładu filtrującego DPF będą większe. Chodzi o dostarczenie możliwie jak najwięcej energii do katalizatora. Jego temperatura jest kluczowym parametrem procesu oczyszczania spalin i samooczyszczania się DPF. Układy wydechowe niektórych silników Euro-6 wyposażane są w specjalne wtryskiwacze paliwa, którego zadaniem jest przedłużenie spalania w fazie wydechu w celu utrzymanie odpowiedniej temperatury katalizatora. Rzecz oczywista, dopalanie spalin bezproduktywnie podnosi średnią zużycia paliwa, czyli koszty eksploatacji.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...