Drodzy Czytelnicy

Dla mniej więcej jednej czwartej polskich przewoźników i kierowców i tak już wysoką temperaturę tego lata podgrzali celnicy rosyjscy. Mając za pretekst niewyjaśnione roszczenia finansowe administracji do rosyjskiego stowarzyszenia przewoźników, sąsiedzi zapowiedzieli nowe dodatkowe ubezpieczenia przewozów czyli kłopot i dodatkowe koszty dla naszych firm. Jak się skończy – zobaczymy dopiero w połowie września, ale niedobrze gdy wewnętrzne przepychanki w jednym kraju rzutować mają na warunki wykonywania transportu drogowego w innych państwach.

Zauważalną pozycją tego wydania „Polskiego Trakera” jest nietypowy test drogowy wykonany wzorem podobnego testu sprzed dwóch lat, na autostradach polskich i niemieckich nowym Iveco Stralisem Hi-Way. Unikalny jest i długi dystans, i cel testu, czyli sprawdzenie czy nazwa ciągnika ma odzwierciedlenie w eksploatacji na autostradach…

Rzadko się zdarza byśmy mieli możliwość przyjrzenia się całej gamie pojazdów wielkiego Daimlera. Skorzystaliśmy z takiej wyjątkowej okazji koncentrując się nie tylko na nowej gamie Mercedesów użytkowych, ale i na pojazdach wykorzystujących te same niemieckie technologie, ale produkowanych i sprzedawanych pod innymi markami w i innych stronach świata.

Inną niecodzienną okazją było spotkanie i wywiad z prezesem DAF-a. Słyszy się niekiedy o swoistym cudzie małej firmy, która w 20 lat przeszła na „drugą stronę mocy”, tę dobrą. Rozmowa z prezesem z Eindhoven może pomóc zrozumieć, co stoi za tymi sukcesami Holendrów.

A lato to okres zwiększonej aktywności organizatorów wielu imprez, często bardzo ciekawych i przydatnych. Pokazujemy, co działo się na tych spotkaniach, a także przedstawiamy stację benzynową Stoku, która zdobyła tytuł tej najlepszej w naszym konkursie.

Ciekawej lektury

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...