Nowy Ford Cargo

Przez ostatnie lata w Europie ubywało marek ciężarowych, czy wreszcie może się to zmienić? Atak nadchodzi z mało spodziewanego kierunku. I nawet nie do końca możemy określić skąd…  

Formalnie z Inonu, niezbyt dużej fabryki w Turcji. Jednak gdy spojrzeć wnikliwie na produkt i markę, trzeba zadać pytanie – kto za tym stoi? A stoją dwie duże organizacje. Ford, który z ciężarówek wycofał się lata temu, ale pozostawił je poza Ameryką, np. w Turcji, gdzie biznes samochodowy jest rozwijany pod marką Otosan, należącą w równych częściach do Forda i tureckiego holdingu Koc.

Zatem pytanie o autorów planowanej ekspansji ciężarówek jest dość trudne, wszak ze wskazaniem na Forda.

Przez lata Otosan rozwijał się dynamicznie, ale bardziej w kierunku dostawczym, produkując ok. 300 tysięcy Transitów i Connectów rocznie. Niszowo wytwarzano starego Forda Cargo, głównie na rynek lokalny. Dopiero w roku 2003 zmodernizowano go i zaproponowano na kilku innych rynkach, a po kolejnym face lifcie w roku 2007 Cargo trafiło do kilku krajów Europy Południowej.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...