Scania G 400

Trójosiowe podwozie G 400 z chłodnią zaskakuje sporą ładownością, mimo że jego wyposażenie zbytnio nie odbiega od powszechnie stosowanego przez Scanię (jest nawet koło zapasowe).          

Tym razem nie betonowy balast, ale prawdziwy ładunek ze wszystkimi tego konsekwencjami posłużył w naszym teście do zbadania zużycia paliwa i innych osiągów. Nie mogło być inaczej, bo chłodnia marki Igloocar służy wyłącznie do przewozu artykułów spożywczych, takich jak np. produkty firmy Kabanos.

Trójosiowe podwozie G 400 z chłodnią zaskakuje sporą ładownością, mimo że jego wyposażenie zbytnio nie odbiega od powszechnie stosowanego przez Scanię (jest nawet koło zapasowe). Wyjątek stanowi Opticruise zastosowany bez retardera.

 

Etapy testu

Zużycie paliwa + ok. 5% AdBlue

(całkowita masa 16,0 t)

autostrada, Kraków – Katowice

śr. zuż. paliwa

20,9 l/100 km

słaby wiatr

śr. prędkość

78 km/h

temp.  

22oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

śr. zuż. paliwa

23,9 /100 km

słaby wiatr

śr. prędkość

77 km/h

temp.  

21oC

 

próba górska Kraków – Myślenice

śr. zuż. paliwa

31,8 l/100 km

 

śr. prędkość

69 km/h

temp.

20oC

 

próba górska Myślenice – Kraków

śr. zuż. paliwa

25,5 l/100 km

 

śr. prędkość

71 km/h

temp.

21oC

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...