European Truck Test 2013

Rywalizacja pięciu najnowszych ciągników siodłowych Euro-6 wyłoniła dwóch zwycięzców, a tym samym okazało się, że ekonomiczny, a zarazem komfortowy truck nie istnieje.                                                                                  

European Truck Test 2013 zgromadził pięciu producentów, którzy zgodnie z kryteriami rywalizacji wystawili ciągniki siodłowe wyposażone w największe kabiny oraz układy napędowe z silnikami Euro-6 o mocy od 440 do 460 KM oraz zautomatyzowanymi skrzyniami biegów. Pojazdy o podobnej konfiguracji stanowią aktualnie trzon ofert dla przewoźników międzynarodowych przymierzających się do odnowy taboru. W tej klasie pojazdów producenci zwykle oferują silniki o pojemności skokowej powyżej 12,4 l – MAN, aż po 12,9 l DAF-a. Holendrzy teoretycznie mogli wystawić najnowszego MX-11 o pojemności 10,8 l rozwijającego do 440 KM, ale ostatecznie poprzestali na sprawdzonej jednostce MX-13. Takiego wyboru nie miało Iveco, gdyż Cursor 13, dysponujący mocą od 500 do 560 KM, wykraczał poza reguły testu. Włosi wystąpili z Cursorem 11, silnikiem reprezentującym najniższą pojemność skokową na ETT 2013, niemniej ich obecność była ważna m.in. z punktu widzenia konfrontacji technik oczyszczania spalin. Iveco stosuje czysty SCR w przeciwieństwie do konkurentów wykorzystujących SCR i EGR.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...