Tata z Królewca

Organizowana już po raz 12., ale po raz pierwszy z takim rozmachem i nastawieniem na międzynarodowy status wystawa Comtrans pokazała, jakby w lustrze, stan rosyjskiego rynku ciężarowego, ale i symptomy przyszłego jego rozwoju.

O ile jeszcze kilka lat temu na rynek rosyjski mocno wpychali się producenci z Chin, o tyle teraz wyhamowali i właściwie oficjalnie duże stoisko miał tylko DongFeng.

Za to całkiem interesujące. Ta 16. co do wielkości firma chińska z produkcją 2,4 mln pojazdów rocznie (w tym 623 tys. użytkowych) ma szeroką gamę ciężarówek. Flagowy produkt to Kinland o masie 31 t (choć paleta sięga od 16 do 55 t) z

18-tonowym ciągnikiem napędzanym silnikiem DCi 420 KM jako najbardziej interesującym egzemplarzem. DongFeng korzysta z własnych silników jak też z jednostek Cumminsa, choćby ISDN? W Chinach DongFeng jest liderem i w ciężkich, i średnich samochodach ciężarowych, ale produkuje mnóstwo podwozi dystrybucyjnych oraz samochodów dostawczych, do złudzenia przypominających Transity… A w roku 2015 chce wyprodukować 5 mln samochodów!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...