Wygodniejszy FMX

Nie ma potrzeby wymieniać wszystkich zmian w gamie FMX. Część jest  konsekwencją przejęcia kabiny od nowego FM, o którym obszernie pisaliśmy.

Typowe 4-osiowe FMX-y mają DMC 44 t, do czego można zaprząc albo silnik D13 o mocy 460, 500 i 540 KM, albo D11 o mocy do 450 KM. Sama masa nie ma bezpośredniego wpływu na zastosowany silnik, bo 44-tonówka dobrze sobie radzi z 420 KM, zależnie od konfiguracji terenu i ładunku. Większość ciężarówek miała hamulce tarczowe, które można wesprzeć hamulcem silnikowym VEB+.

Uczciwie, jeżdżąc po kopalni zestawem 6x4 z naczepą (56 t masy całkowitej), uzmysłowiłem sobie, że ciągnik siodłowy to doskonały wynalazek, ale na gładkie asfalty. Na dziurawe drogi zawsze lepsze będzie sztywne podwozie, najlepiej na poduszkach, nawet jeśli zmieści na ładowni mniej ładunku niż na wannie naczepy.

Największą atrakcją górnej strefy kopalni był pojazd 10x4 o mocy 500 KM i o DMC 66 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...