Aerodynamika

Badania nad wpływem aerodynamiki pojazdów na zmniejszenie oporów powietrza, a przez to zmniejszenie zużycia paliwa trwają od lat, ale ostatnio nadano im priorytet.

Było to widoczne już dwa lata temu, gdy MAN pokazał swoją koncepcję „delfina” o bardzo opływowych kształtach, ale na ostatniej wystawie IAA temat aerodynamicznych konstrukcji był znacznie bardziej zauważalny.

Pokazano nie tylko nowy zestaw MAN-a, ale i inne rozwiązania, które w odróżnieniu od „delfina” powinny mieć większe szanse na wprowadzenie do codziennej praktyki transportowej. Chodzi o pokazany także u nas zestaw aerodynamiczny złożony z nowego Actrosa i specjalnej naczepy, przy której współpracował Schmitz, a także o ciężarówkę solową  Actros dopracowaną pod kątem opływowych kształtów.

Mercedes przypomniał, że już przechodząc od gamy ciężarówek SK do Actrosa w roku 1996 „urwał” 17% w oporach powietrza, a potem w czasie modernizacji Actrosa 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...