Małe D5 dla FL-a

Volvo kojarzy się jednoznacznie z transportem dalekim i ciężkim, choć każdy kierowca zna też lżejsze pojazdy dystrybucyjne, choćby te wożące przez lata napoje chłodzące.                                                                                         

Volvo dla gamy dystrybucyjnej zaprojektowało nowe silniki, w tym

4-cylindrowy o poj. 5 litrów, co jest małą sensacją, gdyż przez lata lżejsze ciężarówki Volvo napędzane były 7-litrowym motorem projektu Deutza.

O ile podstawowa koncepcja gamy lekkiej Volvo pozostała niezmieniona, więc podwozia i rozstawy osi i kabiny są podobne jak dotąd, o tyle napędy musiały być całkowicie nowe ze względu na normy Euro-6, ale i nową politykę w ramach Grupy Volvo, która ma kilka marek i potrzebuje układów napędowych w innych ilościach, więc opłaca się je produkować w ramach tej grupy.

Nowe silniki D5 i D8 to ciekawy przykład polityki biznesowej, ale i ciekawe rozwiązania techniczne. Mniejszy silnik ma cztery cylindry i 5,1 l pojemności skokowej oraz moc 210 lub 240 KM, a większy silnik jest wydłużoną wersją poprzedniego. Ma więc sześć cylindrów i 7,7 l, a moc sięga od 250 KM, przez 280 do 320.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...