GAZ wraca do gry!

Pewnie niejeden z Was miałby kłopot, by wyjaśnić, z czym kojarzy się mu obecnie

marka GAZ…                                                                                      

Stary GAZ właściwie upadł po kryzysie roku 2008, więc grupa należąca do kontrolowanego przez jednego z oligarchów funduszu Basic Element poddała go drastycznej kuracji. Obroty spadły ze 140 do 60 mld rubli, ale ponieważ jednym z elementów kuracji było ostre odchudzenie załogi, wskaźniki ekonomiczne zaczęły

się poprawiać.

Z siedmiu prowadzonych wcześniej biznesów zostały w zasadzie trzy: lekkie i średnie samochody dostawcze, autobusy i samochody terenowe. GAZ jest nadal duży, bo ma 13 fabryk i zatrudnia jeszcze 52 tys. osób. I jest ciągle liderem rynku rosyjskiego w segmencie pojazdów dostawczych (50%) oraz autobusów (65%), a liczy się także w terenowych ciężarówkach (28%).

Gdy zredukowano załogę, a stopniowo zwiększano produkcję i sprzedaż, okazało się, że wydajność liczona obrotami na jednego zatrudnionego jest teraz dwa razy lepsza niż przed kryzysem i podstawowy wskaźnik biznesowy (EBIT) przekracza 10%!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...