Nacisk i ciśnienie

Parametry pracy ogumienia podlegają ciągłym zmianom, wpływając na wewnętrzne ciśnienie powietrza, a także przyczepność i żywotność ogumienia.  

Prawidłowe ciśnienie jest warunkiem niskich oporów toczenia, ale także równomiernego zużywania się bieżnika. Czoło bieżnika niedopompowanej opony bardziej zużywa się na obrzeżach niż w środku. Gdy ciśnienie jest zbyt wysokie, cierpi środkowa część bieżnika. Środek „góruje” nad resztą czoła, gdy koła toczą się bez obciążenia. Taki przypadek występuje podczas jazdy na pusto, mimo że koła zostały napompowane do prawidłowej wartości ciśnienia. Jazda bez ładunku występuje rzadko, a z racji niskich obciążeń nie ma zbyt dużego wpływu na zużycie opon. Gdyby jednak eksploatacja pojazdu miała przebiegać pod częściowym obciążeniem, warto zasięgnąć opinii specjalistów na temat doboru optymalnego ciśnienia.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...