Liaz 110 z Luskaru

Bohater tego artykułu, Liaz 110 (obecny nr KRA 39FS), został wyprodukowany w 1989 roku. Od samego początku jest własnością Luskara. Firma kupiła go w Polmozbycie Warszawa.                                                                       

Zabudowę skrzyniową Luskar wykonał sam w swoim krakowskim warsztacie. Trwało to około miesiąca. Gotowy pojazd trafił do PZMot-u w Krakowie (Polski Związek Motorowy), gdzie dokonano pozytywnej oceny technicznej. Był to warunek konieczny do rejestracji pojazdu. Zabudowa skrzyniowa została przystosowana do zamontowania plandeki. W roku 1989 nie była to jednak taka prosta sprawa. Liaz z Krakowa musiał pojechać aż do Wielkopolski, do Stęszewa. Wcześniej należało umówić się na termin i wpłacić zaliczkę. Plandeki były przywożone z RFN. Opisywany Liaz otrzymał ją w kolorze żółtym. Taki sam kolor plandeki miała nowa, czechosłowacka przyczepa, którą do niego dołączono. Doczepkę tę także kupiono w warszawskim Polmozbycie, ale dla odmiany była do odbioru w Jelczu, na terenie słynnej fabryki.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...