Drodzy Czytelnicy

Gdyby ktoś z Was miał wrażenie, że kłopoty z przewozami na wschód nie są aż tak istotne, by się nimi zajmować, zaproponuję nasz wywiad z prezesem ZMPD. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważna to część naszego przemysłu transportowego, ile ładunków mamy już dziś i co ważniejsze – ile możemy mieć potencjalnie w przyszłych latach! Możliwości rozwoju tego kierunku są trudne do oszacowania, ale na pewno wielkie. I w sytuacji gdy Europa Zachodnia boryka się z tyloma problemami, te trudniejsze przewozy wschodnie są szansą, której nie powinno się lekkomyślnie odpuścić!

A także w tamte strony wozimy coraz lepszym sprzętem, więc o nich, o nowych produktach ważnych dla transportu piszemy też w tym wydaniu. O Scanii Euro-6, którą testowaliśmy, o nowych wywrotkach Renault, samochodach dystrybucyjnych DAF-a, a także o najnowszych agregatach Carriera, mniejszych i lżejszych, a potrzebujących mniej paliwa dla schładzania towarów na międzynarodowych trasach.

Mając nawet najlepszą ciężarówkę, trzeba ją prawidłowo wykorzystywać. Albo ucząc kierowców ekonomicznej jazdy – jak w nowej formule robi to DAF Polska – albo sięgając po nowoczesne, stale ulepszane rozwiązania telematyczne z funkcjami podpowiadania kierowcy, co od ręki może poprawić w swojej jeździe, jak dzieje się w przypadku FleetBoarda.

Jeszcze przed końcem roku zapytaliśmy, jaki on był dla polskich przewoźników. Okazuje się, że dla większości zapytanych – był dobry. Może więc i ten rozpoczynający się będzie podobny?

A na koniec przypominamy o naszym corocznym konkursie na Ciężarówkę i Stację Roku. Od 20 lat wybieracie najlepsze samochody do transportu i miejsca do zatankowania i wypoczynku w Polsce – pomyślcie, komu należy się wygrana tym razem.

Dziękując za otrzymane życzenia świąteczne, w rozpoczynającym się roku 2014 życzymy wszystkim Czytelnikom dużo zdrowia i pomyślności.

Redakcja

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...