Scania G 410 Euro-6

G 410 na tle osiągów swego odpowiednika Euro-5 prezentuje postęp techniczny objawiający się m.in. niższym zużyciem paliwa. Producent wysunął wnioski z dotychczas stosowanych technik oczyszczania spalin.                        

Nowa Scania stanęła na wysokości zadania, mimo że warunki atmosferyczne były niesprzyjające, a szczególnie temperatura. Test G 400 Euro-5, z którym próbujemy porównać G 410 Euro-6, odbył się w temperaturze 25oC. Przy takiej różnicy temperatur nie można pominąć wpływu oporów toczenia i powietrza wypaczających sens porównywania. G 410 na przekór przeciwnościom zademonstrował wysoką efektywność, zużywając średnio na autostradowym etapie naszej trasy 28,40 l/100km, podczas gdy G 400 – 29,35 l/100 km. Tym samym scaniowskie Euro-6 z punktu widzenia zużycia paliwa okazało się o 3,3% oszczędniejsze od bratniego Euro-5. Po uwzględnieniu zakładanego zużycia AdBlue przewaga zmalała do ok. 0,3 %.

Zużycie paliwa
(całkowita masa 39,6 t)

autostrada, Kraków – Katowice

śr. zuż. paliwa

29,2 l/100 km

28,9 l/100 km – R400

silny czołowy wiatr

śr. prędkość

78,8 km/h

temp.     

15oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

śr. zuż. paliwa

27,6 l/100 km

29,6 l/100 km – R400

silny tylny wiatr

śr. prędkość

80 km/h

temp.     

15oC

 

            próba górska Kraków – Myślenice

śr. zuż. paliwa

47,1 l/100 km

 

śr. prędkość

75km/h

temp.

16oC

 

            próba górska Myślenice – Kraków

śr. zuż. paliwa

45,2 l/100 km

 

śr. prędkość

65,6 km/h

temp.

16oC

         

 

Zużycie AdBlue i oleju napędowego zmierzone na dystansie 176,1 km

olej napędowy

58,1 l

33,0 l/100 km

AdBlue

4,48 l

2,54 l/100 km

procentowe zużycie AdBlue

do zużycia oleju napędowego

7,7%

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...