Unimog niezastąpiony

Nośnik narzędzi – to raczej lapidarne określenie jednej z wielu funkcji uniwersalnego pojazdu produkowanego w fabrykach Mercedes-Benz, obecnie w wersji Euro-6.

Unimog jako typowa ciężarówka znajduje zastosowanie głównie w wojsku oraz górnictwie naftowym. Można go spotkać na górskich szlakach ciągnącego specjalne wagony pasażerskie lub pełniącego funkcje  autobusu. Nieprzeciętna dzielność terenowa Unimoga jest efektem parametrów układu napędowego oraz rozkładu masy na osiach napędowych. Silnik i skrzynia biegów zamontowane są centralnie na ramie, przy czym nie są one zblokowane, ale połączone krótkim wałem. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać wspomniany już rozkład mas, a także bez przeszkód „obudować” oba komponenty rozmaitymi przystawkami i pompami hydraulicznymi niezbędnymi do pełnienia funkcji, która obecnie jest zasługą jego największej popularności na rynku pojazdów użytkowych. Idealny balans obciążeń i krótki rozstaw osi pozwalają uzyskać zwrotność samochodu osobowego, a także odporność na działanie bocznych wymuszeń.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...