Spalanie na zimno

Układ recyrkulacji spalin obniża zawartość tlenków azotu w spalinach kosztem zwiększonej ilości cząstek stałych.                                                     

Przeskok z Euro-5 do Euro-6 nie jest taki łatwy jak np. z Euro-4 do Euro-5. Drastyczne obniżenie zawartości szkodliwych składników w spalinach przekroczyło możliwości współczesnej techniki wykorzystywanej do kontrolowania procesu spalania w silniku o zapłonie samoczynnym. Producenci posiłkują się układami oczyszczania spalin, które nie są obojętne na przebieg i koszty eksploatacji pojazdu. Nadzieja na postęp pojawiła się wraz z rozwojem układów o zmiennej fazie rozrządu. W silnikach o dużej pojemności skokowej skończyło się na eksperymentach. Scania przyznała się do badań prowadzonych nad 12-litrowym silnikiem z HCCI, jednak nie spełnił on oczekiwań.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...