W naszym teście FH zużywał AdBlue w proporcjach średnio 7,9% zużycia oleju napędowego, czego nie można zaliczyć do najlepszych wyników.

 

Volvo FH 460, które otrzymaliśmy do testu, zaprezentowało tylko część technicznych nowinek, o których było głośno jeszcze przed odsłoną nowego modelu. Niezależne zawieszenie przedniej osi, którym Volvo zbudowało przedpremierową atmosferę, jest dedykowane wąskiej grupie nabywców. Podstawowe wyposażenie jest terminem skądinąd rzadko używanym przy formułowaniu ofert przez producentów ciągników siodłowych, zatem czy testowy egzemplarz spełnia wymagania polskiego nabywcy. Kolejna dawka nowości, w tym rewolucyjny napęd, spodziewana jest na wiosnę br.

 

zużycie paliwa
(całkowita masa 39,6 t)

autostrada, Kraków – Katowice

śr. zuż. paliwa

29,2 l/100 km

 

śr. prędkość

85 km/h

temp.  

12oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

brak pomiaru

próba górska Kraków – Myślenice

śr. zuż. paliwa

49,1 l/100 km

 

śr. prędkość

75 km/h

temp.

12oC

 

próba górska Myślenice – Kraków

śr. zuż. paliwa

45,0 l/100 km

 

śr. prędkość

67,6 km/h

temp.

12oC

         

 

zużycie AdBlue i oleju napędowego zmierzone na dystansie testu

olej napędowy

57,1 l

AdBlue

3,5 l

procentowe zużycie AdBlue do zużycia oleju napędowego

6,1%

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...