Sprinter 316 CDI

Nasz testowy Sprinter był akurat standardowym (rozstaw 3665 mm) i średnio wysokim furgonem z najmocniejszym silnikiem (z tych faktycznie kupowanych) 160-konnym i automatyczną przekładnią 7G Tronic plus.          

Nasz testowy Sprinter był akurat standardowym (rozstaw 3665 mm) i średnio wysokim furgonem z najmocniejszym silnikiem (z tych faktycznie kupowanych) 160-konnym i automatyczną przekładnią 7G Tronic plus. Może to właśnie rozwiązanie, niespotykane w innych furgonach, wpłynęło na nasze odczucia w czasie jazdy, bo… długo trwało oswajanie się z automatem. Nie zawsze rozumieliśmy, dlaczego komputer podejmuje taką a nie inną decyzję w sprawie przełożenia. I nie przemawiała za automatem ekonomia, bo, w kontraście do reklam, ten egzemplarz (prawda, że większy od reklamowanego rekordzisty) potrzebował ok. 10 litrów paliwa. Wiemy, że przy paliwie współwinny może być kierowca, ale też liczy się dobór specyfikacji do rodzaju eksploatacji. Gdy w naszym przypadku sporo było szybkich przejazdów po autostradach, zalety automatu nie mogły się pokazać, a przełożenie mostu (3,7-3,9 zależnie od wersji) też nie pomagało.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...