Magirus-Deutz – drabina

Pojazd ten został wyprodukowany z początkiem 1963 roku, a po raz pierwszy zarejestrowany 1 czerwca. Wpisano go na stan Zawodowej Straży Pożarnej we Wrocławiu.                                                                                

Zakup opisywanego Magirusa oraz innych zachodnich pojazdów dla straży pożarnej nie był taką łatwą sprawą. Wymagał odgórnych decyzji, zezwoleń. Kiedy takie już zapadły, sprzęt nabywano za dewizy, a jego odbioru dokonywała wspólna komisja przedstawicieli Komendy Głównej Zawodowej Straży Pożarnej i przedsiębiorstwa Polmot. Jak ważnym zakupem dla Wrocławia był ten pojazd świadczy fakt, że zastąpił on bardzo starą, poniemiecką drabinę, która nie miała opon, lecz masywy, czyli pierścienie gumowe zamontowane na stałe na obręczach kół. Był to także ważny zakup w skali całego kraju, bo przez 11 lat długich drabin nie kupowano. Wcześniejszy zakup przeprowadzono w 1952 roku (dla Jaworzna, Katowic, Krakowa i Pabianic) i także dotyczył on produktu firmy Magirus. Mimo iż od roku 1965 do Polski zaczęły trafiać radzieckie drabiny na podwoziach ZiŁ (pierwsze do straży w Białymstoku i Gdańsku), nadal sprowadzano pojazdy z RFN. 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...