Stralis Hi-Way 460 Euro-6

To już nasz trzeci przejazd Stralisem na tej samej trasie. Nazwaliśmy go Supertestem, bo trasa była znacznie dłuższa niż w innych tego typu próbach mających na celu sprawdzenie m.in. zużycia paliwa.    

Najpierw, dwa lata temu jechaliśmy EcoStralisem do Berlina, a latem ub. roku pojechaliśmy tam Stralisem Hi-Way Euro-5 EEV. Gdy zatem przyszedł do Polski ciągnik w najnowszej wersji Euro-6, jesienią jeszcze w praktyce niesprzedawany w tej specyfikacji w Polsce, natychmiast zdecydowaliśmy, że trzeba go porównać. Dlaczego? To powinna wiedzieć większość kierowców. Tylko Stralis (i niektóre wersje Scanii) doszedł do poziomu emisji Euro-6 bez użycia przeszkadzającego trochę w pracy silnika układu EGR. Jakie to ma znaczenie? Nie tylko układ napędowy jest lżejszy o ten EGR, ale i zużycie paliwa powinno być doskonałe, bo recyrkulacja spalin wpływa na proces spalania, a także na ogólny bilans  energetyczny układu napędowego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...