Mocowanie po nowemu

W innych krajach Europy system rozłożenia odpowiedzialności na wszystkie osoby biorące udział w łańcuchu transportowym funkcjonuje już od bardzo dawna i przynosi wymierne efekty.                                                                                        

Załadowca, nadawca, spedytor, organizator transportu czy jako podmiot dokonujący i przygotowujący ładunek do transportu jest tak samo odpowiedzialny jak przewoźnik za rozmieszczenie i zabezpieczenie ładunku do przewozu.

Pisząc jasno i wyraźnie, nikt nie zdejmie odpowiedzialności z ww., jeżeli dojdzie do uszkodzenia ładunku, pojazdu lub wypadku drogowego spowodowanego zaniedbaniami podczas przygotowania ładunku do transportu, jak i przy samym załadunku. Analogicznie sytuacja dotyczy odpowiedzialności za rozmieszczenie ładunku na pojeździe. Przypomnijmy, że nieprawidłowe rozmieszczenie mas na skrzyni ładowni w konsekwencji prowadzi do przeciążenia osiowego, o takich „drobiazgach” jak przekroczenie DMC nie warto pisać z prostej przyczyny. Nie znam kierowcy, który miałby wagę w oczach! Masę ładunku musi podać nadawca i koniec… kropka! 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...