Zapas paliwa

Dodatkowy zbiornik w kursach na Zachód zmniejsza koszty zakupu, a na Wschód łagodzi skutki tankowania zasiarczonego paliwa.                            

Istnieją zasady stare jak zawód kierowcy, których przestrzeganie pozwala nieco ograniczyć przedostawanie się wody do układu paliwowego. Należy do nich m.in. tankowanie pod korek, zwłaszcza gdy przewidywany jest dłuższy postój. Tankowanie należy przeprowadzić zaraz po ukończonej jeździe, wykorzystując rozgrzane paliwo i zbiornik. Podciśnienie w ciepłym zbiorniku jest znacznie mniejsze niż w chłodnym, więc otwarcie wlewu spowoduje zassanie mniejszej ilości pary wodnej. Zasysane powietrze rozpręża się, obniżając swą temperaturę. Gwałtowne ochłodzenie powietrza powoduje kondensację pary wodnej w nim się znajdującej. Kondensat osadza się na ściankach wlewu, po czym przedostaje się do wnętrza baku. Najwięcej kondensatu powstaje podczas otwarcia korka, gdy w zbiorniku poziom paliwa jest niski.

 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...