Scania R 490 Euro-6

Silnik DC13 125 490 o pojemności 12,7 l i mocy maksymalnej 490 KM, którym był napędzany testowy Streamline, jest najmocniejszy w gamie 6-cylindrowych jednostek Euro-6 marki Scania.                                              

 

Silnik DC13 125 490 o pojemności 12,7 l i mocy maksymalnej 490 KM, którym był napędzany testowy Streamline, jest najmocniejszy w gamie 6-cylindrowych jednostek Euro-6 marki Scania. W porównaniu do swego poprzednika reprezentującego pierwszą generację Euro-6 nowy ma doskonalszy układ dolotowy bez zaworu motylkowego ułatwiającego utrzymanie odpowiedniej temperatury gazów wydechowych. Rolę zaworu przejęła sprężarka VGT, natomiast podstawą nowego rozwiązania jest katalizator (Eberspächer) specjalnie zaprojektowany dla Scanii.

 

Zużycie paliwa
(całkowita masa 39,6 t)

autostrada, Kraków – Katowice

śr. zuż. paliwa

28,8 l/100 km

29,2 l/100 km (G 410)

pochmurno, bezwietrznie

śr. prędkość

77,5 km/h

temp.       

19oC

 

autostrada, Katowice – Kraków

śr. zuż. paliwa

27,3 l/100 km

27,6 l/100 km (G 410)

pochmurno, bezwietrznie

śr. prędkość

78 km/h

temp.       

18oC

 

                         próba górska Kraków – Myślenice

śr. zuż. Paliwa

49,1 l/100 km

pochmurno, bezwietrznie

śr. Prędkość

64 km/h

temp.

16oC

 

                         próba górska Myślenice – Kraków

śr. zuż. paliwa

39,2 l/100 km

pochmurno, bezwietrznie

śr. prędkość

65,0 km/h

temp.

17oC

 

Zużycie AdBlue i oleju napędowego zmierzone na dystansie testu

olej napędowy

57,2 l

AdBlue

1,8 l

procentowe zużycie AdBlue do zużycia oleju napędowego

3,1%

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...