3. generacja Conti

W ramach przygotowań nowej generacji zaprojektowano nowe platformy karkasów i platformy mieszanek. Generalnie europejski karkas jest jeden, ale na nim buduje się różne bieżniki zależnie od przeznaczenia opony.

Poza kauczukiem naturalnym nadal bardzo ważnym komponentem w produkcji opon jest sadza, ale teraz wprowadzono zróżnicowane wielkości cząstek sadzy zaprojektowane specjalnie dla Continentala oraz zwiększono odległości między tymi cząstkami. To skutkuje niższym tarciem, a więc i niższymi oporami toczenia. Z kolei szersze zastosowanie krzemionki spowodowało zmianę systemów polimerowych mieszanek pod kątem wyższej przyczepności. Teraz stosuje się większe łańcuchy o większym tarciu (o ok. 10%), a w konsekwencji lepszą przyczepność, odczuwalną np. w oponach na oś kierowaną HS3.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...