Sześć 1-tonówek

W kolejnym teście na „Samochód Dostawczy Roku w Polsce” wzięły udział vany o ładowności ok. 1 t – Doblo XL, MB Vito, Fiat Scudo, Toyota ProAce, VW T5 i Renault Master. Nie obyło się bez zaskakujących rozstrzygnięć.  

W teście nie uczestniczył wchodzący na rynek zupełnie nowy Ford Custom, a za chwilę pojawi się nowy Trafic oraz Vito.

Zwycięzca testu, VW Transporter, tylko minimalnie wyprzedził przenikającego do klasy 1 t Fiata Doblo nie tylko dlatego, że miał większą ładownię. W zbiorczej ocenie sędziów VW umożliwiał lepsze wykonywanie zadań, jakie mu się stawia, choć nie odpowiadaliśmy na pytanie o ogólne koszty, ani te bezpośrednie, łatwiej podlegające ocenie, jak i te pośrednie, związane choćby z wartością pojazdu po kilku latach pracy. Test odpowiadał bardziej na pytanie, jak się wozi tymi samochodami dość spore ładunki, niż na pytanie, jakie są faktyczne koszty tego wożenia. No, ale na to drugie pytanie odpowiedź poznaje użytkownik dopiero po kilku latach jazdy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...