Kierowca hybrydy

Optymalne sterowanie układem hybrydowym może przynieść oszczędności paliwa rzędu 23% zapowiadane przez Fuso. Mniejsze zużycie oznacza także mniej sadzy osadzającej się na DPF i ograniczającej jego przepustowość.      

 

Fuso Canter Hybrid jest pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką o napędzie hybrydowym typu równoległego. Silnik elektryczny o mocy 40 kW jest zintegrowany ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów Duonic. natomiast rolę głównej jednostki napędowej spełnia 4-cylindrowy diesel o mocy 110 KW. Rola silnika elektrycznego generalnie sprowadza się do wspomagania układu napędowego. Podczas ruszania z miejsca pracują obydwa silniki, nawet gdy w użyciu jest system start/stop. Naciśnięcie gazu powoduje uruchomienie diesla, po czym pojazd łagodnie startuje, wykorzystując głównie napęd elektryczny. Po przekroczeniu ok. 10 km/h silnik spalinowy całkowicie przejmuje rolę jednostki napędowej, natomiast silnik elektryczny zamienia w generator – ładuje baterie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...