Drodzy Czytelnicy

Drodzy Czytelnicy

Która z informacji dotyczących świata transportu, ogłoszonych ostatnio, a  znajdujących się zatem i na naszych łamach, jest ważniejsza: umożliwienie budowy dłuższych ciężarówek, objęcie Mautem ciężarówek 7,5-tonowych w Niemczech, zamiar mocniejszej walki z emisją CO2 w Europie, czy może budowa nowej fabryki VW we Wrześni? Albo może rozbudowa tzw. Fast Wayów na wschodnich przejściach granicznych?

W branży dzieje się sporo, każdego dnia coś dociera do nas, a nawet nie zawsze umiemy się do tego wprost odnieść, bo natura bywa zawiła i skomplikowana, jak w przypadku długości i kształtu kabin ciężarówek. Dłuższe, to opływowe i pozwolą na obniżenie zużycia paliwa i emisji, ale jak i kiedy?

Skoro Niemcy chcą obniżyć granicę masy pojazdów, które muszą opłacać TollCollect  do 7,5 t, to  zagraża to popularnej klasie 12-tonowej, ale i też jednocześnie stwarza szanse klasie 5-6-tonowej. A my akurat testowaliśmy samochód wprawdzie formalnie 3,5-tonowy, ale za to z kabiną aerodynamiczną, sypialną i umożliwiającą dalekie,  ekonomiczne, a wygodne przewozy w najlżejszej klasie. Nie ma próżni, wszystko się zmienia…

Zmienia się także organizacja w wielu firmach, np. Mercedes inaczej podzielił swoje działy i chce lepiej połączyć sprzedaż ciężarówek z ich obsługą, bo wie, że w tej dziedzinie rola warsztatów jest kluczowa. DAF zaś nagradza najlepszych dealerów, z podobną intencją, by starali się oni jak najlepiej służyć przewoźnikom. Najwolniej zmiany następują niestety tam, gdzie opór urzędników trzeba przełamywać z pomocą  narzędzi zewnętrznych. Najlepszy przykład to walka o legalną jazdę ciężarówkami po drogach przygotowanych na ciężarówki, ale uznanych przez lokalne władze za zamknięte dla dużych pojazdów. Trzeba aż interwencji zewnętrznych, europejskich trybunałów, by uporządkować przepisy o nośności naszych dróg?

Natomiast w sprawach czasu pracy i jazdy nic specjalnego się nie zmieniło, ale piszemy o tym więcej, bo właśnie kwestie związane z tachografami i czasem są dla transportu najważniejsze, niezmiennie.

Zapraszam do przeczytania najnowszego wydania magazynu

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...