Norymberga: D20 i V12

Nawet dzisiaj fabryka silników MAN-a w Norymberdze robi wrażenie wielkością, a jak było przed laty?                             Obecnie fabryka zajmuje 355 tys. m2, bo część terenów sprzedano a część podnajęto. Nadal jest tu kilkadziesiąt różnych budynków, co jest po części spuścizną związaną z produkcją wielu różnych maszyn. Także załoga licząca ponad 4300 osób odzwierciedla wielkość zakładów.

Obecnie w Norymberdze powstają silniki do samochodów oraz maszyn rolniczych i lokomotyw, a także agregaty i silniki morskie. Motory rodzin: D08, D20, D26 i D28 o poj. od 4 do 16 l i mocy od 110 do 500 kW przeznaczone są głównie do ciężarówek (możliwości produkcyjne mniejszych motorów wynoszą 30 tys. rocznie, a większych 69 tys.). Osobno powstają silniki widlaste: V8, V10 i V12 o mocy do 1800 KM. Choć moce sięgają tu 10 tys. jednostek, w ub. roku sprzedano tylko 3600, co wiąże się z sytuacją gospodarczą Europy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...