Odpoczynek dzienny – najczęstsze pułapki

Od siedmiu lat podstawowe zasady określające czas odpoczynków, okres prowadzenia pojazdu i innej aktywności są jednym z podstawowych elementów kontroli drogowej.                                                                                       

Każdy odpoczynek kierowcy ma opierać się na walorze ciągłości, ma to być okres nieprzerwany żadną czynnością związaną z pracą. W czasie odpoczynku kierowca nie może pracować. Jeżeli służby kontrolne zauważą aktywnego kierowcę (np. sprawdzającego stan pojazdu lub dokonującego naprawy), mogą rozpocząć kontrolę. Przerwaniem odpoczynku będzie również każdorazowy, nawet krótkotrwały przejazd lub podjazd samochodu, co zostanie zarejestrowane przez tachograf na tarczy tachografu analogowego lub w pamięci tachografu cyfrowego (niezależnie od tego, czy karta kierowcy jest zalogowana). Takie naruszenie ciągłości odpoczynku przez okres 28 dni dla kierowcy może stanowić ryzyko nałożenia mandatu i/lub kary administracyjnej na przedsiębiorstwo. Natomiast dla przedsiębiorcy naruszenie jest problemem jeszcze przez okres 12 miesięcy, kiedy to czynności kontrolne w firmie może przeprowadzić ITD.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...