Regeneracja DPF

Filtry cząstek stałych współpracujące z układami wydechowymi silników Euro-6 podlegają okresowej regeneracji.                                                            

Warunki ruchu miejskiego sprzyjają wytwarzaniu sadzy powstającej w procesie spalania i jej osadzaniu się na wkładzie DPF. Dłuższa eksploatacja przebiegająca głównie po ulicach miasta lub w podmiejskiej dystrybucji może skutkować nieprzerwaną pracą układu autoregeneracji, szczególnie gdy pojazd należy do grupy przeznaczonych do transportu długodystansowego. nieprzerwanie świecąca się na zielono kontrolka prędzej czy później zmienia swój kolor na pomarańczowy, oznaczający konieczność przeprowadzenia ręcznej regeneracji. W tym celu, zgodnie z instrukcją obsługi, należy zatrzymać pojazd i wcisnąć stosowny przełącznik, ale na tym nie koniec. Instrukcje obsługi samochodów ciężarowych wyposażonych w silniki Euro-6 podają, że przed uruchomieniem ręcznej regeneracji należy upewnić się, że wylot z rury wydechowej nie znajduje się w pobliżu łatwopalnych materiałów. 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...