Trudniej po Euro-6

A jak na dzisiaj wygląda prawdopodobieństwo, że producenci spoza Europy, głównie z Chin, wejdą z produktami do Europy?

H. Schippers: – Te nasze normy Euro utrudniają trochę sytuację producentom spoza Europy. W Chinach jest teraz poziom podobny do naszego Euro-3, może -4, ale do Euro-6 sporo brakuje.

Jednak produkt, choć ważny, to tylko część zagadnienia. Ważniejsza jest sieć obsługowa, bo klienci w Europie są przyzwyczajeni, że ciężarówka w godzinę zostanie naprawiona lub uruchomiona po awarii na drodze. Nie da się zbudować takiej sieci w rok.

– Są przykłady udanego przejęcia marek w segmencie osobowym, są też w Europie firmy chińskie produkujące autobusy, a wyposażające je w europejską technologię, my im dostarczamy silniki…

– Dzisiaj różnice nie polegają tylko na tym, że oni mają niższe normy emisji spalin, mają np. odmienne podejście do diagnostyki OBD. Gdy rozmawiamy czasem o naszym OBD, są zszokowani, bo nie przewidywali dotąd takiej kompleksowości zagadnienia kontroli pojazdów.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...