Mercedes-Benz Atego 1221 Euro-6

Silnik Atego jest głównym źródłem osiągów dotąd niespotykanych w klasie lekkich ciężarówek.       

Jednostki napędowe o małej pojemności skokowej zwykle charakteryzują się niskim zużyciem paliwa, a także stosunkowo wysoką mocą maksymalną. Mała pojemność skokowa przekłada się na niski ciężar własny sprzyjający ładowności oraz korzystnemu rozkładowi obciążeń pomiędzy osiami samochodu. Małe silniki radzą sobie z rozpędzaniem, posiłkując się podwyższonymi obrotami, ale z pomocą ok. 5 l pojemności skokowej nie można było powstrzymać 12 t toczących się po stromym zjeździe, przynajmniej do pojawienia się OM 934 marki Mercedes-Benz. Czterocylindrowy turbodiesel z dwiema szeregowo ustawionymi turbosprężarkami został wyposażony w dwustopniowy dekompresyjny hamulec silnikowy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...