6.edycja i 2. generacja

Z początkiem roku 2014 Scania wprowadziła nowe rozwiązania udoskonalające działanie systemów takich jak SDS i SAP, które odegrają rolę na tegorocznej edycji YETD.                                                    

Scania Driver Support oraz Active Prediction ułatwiają prowadzenie ciężarówki przy jak najniższym zużyciu paliwa. Pierwszy z nich pełni rolę arbitra w kabinie  oceniającego technikę prowadzenia, a tym samym mobilizuje kierowcę do efektywnej jazdy. Scania Active Prediction nie liczy na postępy w prowadzeniu pojazdu. Zdaniem systemu SAP jest utrzymanie optymalne wykorzystania charakterystyki silnika oraz energii rozpędzonego pojazdu w celu uzyskania jak najniższego zużycia paliwa. SAP działa w oparciu o wskazania systemu GPS przy prędkości powyżej 60 km/h. Układ dostosowuje przełożenie w skrzyni biegów do możliwości silnika (kąt nachylenia nawierzchni) oraz zadanej prędkości (tempomat). Pierwsza generacja SAP, która debiutowała w 2012 r., nie dysponowała narzędziem takim jak EcoRoll, natomiast strategia doboru biegów na podjazdach niewiele miała wspólnego z przewidywaniem, zwłaszcza gdy prędkość jazdy spadała poniżej 60 km/h.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...