EcoRoll w modzie

Jazda z rozłączonym napędem przynosi ekonomiczne korzyści pod warunkiem utrzymania pełnej kontroli nad pojazdem i skrzynią biegów.                    

Dlatego większość producentów nie zaleca lub nawet zabrania jazdy na luzie, gdy w układzie napędowym znajduje się ręcznie sterowana skrzynia biegów. Rozłączenie napędu niesie zagrożenie bezpieczeństwa, oraz uszkodzenia przekładni szczególnie przy dużej prędkości jazdy na spadku drogi o dużym kącie nachylenia. Prędkość obrotowa silnika pracującego na luzie jest zbyt niska, aby kompresor mógł pompować powietrze z pełną wydajnością, zapewniającą utrzymanie układu hamulcowego w pełnej gotowości. Kilka „wdepnięć” następujących po sobie może spowodować nadmierny spadek ciśnienia i blokadę hamulców, nie wspominając o skutkach przypadkowego wyłączenia silnika. Utrata lub spadek prędkości obrotowej wału korbowego silnika ma także wpływ na działanie układu kierowniczego. Średnice kierownic współczesnych trucków są zbyt małe, aby można było kontrolować jazdę bez wspomagania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...